2013. július 14., vasárnap

zvbi-0.2.34 fordítása Ubuntu 13.04 alatt

(Ez a bejegyzés -már megint- nem Pythonnal foglalkozik)
A zvbi egy olyan linuxos lib amiben mindenféle tool található amivel a VBI alatt kiküldött adatokat lehet dekódolni. Szerintem igazából minden csomagkezelőben megtalálható, viszont a forráskódjában van egy test mappa, és az abban található eszközöket nem rakja fel az apt-get. Az egyik ilyen program egy segédeszköz, ami megjeleníti a VBI device kimenetét képként, így nagyon sokat segít a debuggolásban. Mivel leírást nem találtam róla hogy hogyan kell lefordítani a zvbi-t forrásból ezért most leírom ide.

Patchelés

Okulva a rengeteg rossz tapasztalatból úgy álltam neki a fordításnak, hogy ez se fog elsőre menni. Igazam lett. A gcc meghal majd a következő errorral:
date.c:96:3: error: incompatible type for argument 2 of ‘clock_settime’

Szerencsére sikerült kézzel kijavítanom. Így utólag visszagondolva lehet hogy csak a kódot tettem fordíthatóvá de a program maga szar maradt, de ameddig én próbálgattam semmi se dobott segfaultot. Csináltam hozzá gyönyörűséges patchet, amit innen le lehet tölteni.

Patcheljük meg a kódot. Aki nem csinált még ilyet (pl én) annak:

Töltsük le a patchet a forrás gyökerébe, aztán alkalmazzuk
wget https://dl.dropboxusercontent.com/u/58194064/zvbi_date_clock_settime.patch
patch -p1 < zvbi-ftbfs.patch

Függőségek

Épp ebben a pillanatban raktam fel egy teljesen szűz Ubuntut, és ezen végzem a fordítást. A lib maga lefordul minden extra nélkül, de az osc-hez szükség van a libx11-dev-re
sudo apt-get install libx11-dev

Fordítás & telepítés

Innentől már nem is annyira izgalmas:
./configure
make
sudo make install

osc

A make install nem rakja jól látható helyre az osc programot (vagy csak én nem találom). A zvbi forrásának könyvtárában a test mappában van mindenféle csoda, ebből az osc kell. A README fájlban van részletes leírás az összes toolhoz. Az osc röviden:

./osc -d /dev/vbi0

Egy kép

Mindenki szereti a képeket

Igen, a terminálban 0.2.33 van. Amikor elkezdtem írni a bejegyzért akkor a 0.2.33-at szedtem le, de eszembe jutott hogy már van 0.2.34 is. Vicces mód mivel az se fordult le egyből, így nem kellett a 0.2.33-hoz íródott bejegyzésemet kidobnom, csak át kellett írnom a verziószámot a szövegemben és a hibaüzenetet. Azért ez igazából kicsit égő, mármint hogy az új verzió se fordul hiba nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése