2015. december 23., szerda

avsort

Az elmúlt egy évemet, mióta minden tárgyamat abszolváltam a főiskolán, a szakdolgozatom szövegének megszülésével töltöttem. Ez töltötte ki a szabadidőm legnagyobb részét, még úgy is hogy csak szaros 80 oldal a teljes produktum.

Na de lássuk hogy miről is van szó:

Talán láttátok már a fenti videót, vagy esetleg ennek a lokalizált verzióját:

Az első videón Timo Bingmann sound-of-sorting nevű szoftvere látható működés közben. Ez a program mindenféle számítógépes rendező algoritmus működését mutatja be animációval, és azzal az édes 8-bites fütyüléssel. Az animáció során látható ahogy az algoritmus összehasonlít és megcserél értékeket, és a vizsgált értékek nagyságával arányos frekvenciájú hang is hallható. Az egész játék arról szól, hogy nem csak nézni, hallgatni is érdekes ahogy az értékek növekvő sorrendbe rendeződnek.


avsort

A szakdolgozatom témája ennek a szoftvernek egy javascriptes implementációjáról szól. Természetesen egyáltalán nem titkoltam hogy honnan ered az ötlet, de kifejezetten nem klónt akartam készíteni. A programom, az avsort, elég sok mindenben különbözik a sound-of-sortingtól, elsősorban renderelési lehetőségekben (a sound-of-sorting javára), de egy szerintem egész izgalmas funkcióval sikerült ellátnom, még hozzá hogy nem csak elolvasható a betöltött algoritmus forráskódja, de szerkeszthető is. Tehát a program limitációin belül bárki írhat magának saját algoritmusokat, és mutogathatja őket a csajoknak.

Mivel minden eszköz amit a dolgozat elkészítéséhez felhasználtam nyílt és szabad szoftver, ezért az avsort is egy nyílt alkalmazás, és ezzel együtt a dolgozat teljes szövegét is publikusan elérhető mostantól. (Persze a személyes információkat kigereblyéztem a pdfből)

Akit érdekel a program az a slapec.github.io/avsort címen kipróbálhatja. A projekt forráskódja elérhető githubon. A dolgozat szövegét pedig itt lehet elolvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése